Maymunlar Tapınağı

Swayambhunath Stupa (Maymunlar Tapınağı)

Dünyaca ünlü ve kocaman Budist Tapınağı olan Swayambhunath Stupa (Maymunlar Tapınağı) görkemli ve gösterişli bir tapınaktır ve Kathmandu’dır. Bouddhanath Tapınağı’dan sonraki en büyük Budist Tapınağıdır ve Tibetli budistlerin her an uğrak yeridir. M.Ö. 5. yüzyılda yapımına başlandığı bilinen Maymunlar Tapınağı zamanla hem hindular hem de budistler tarafından inşası tamamlanmıştır. Bundan dolayı hindular da ibadet için tapınağa ziyarette bulunurlar. Kutsal maymunların da yaşadığı yerdir. Tapınak  Kathmandu’nun yüksek bir tepesine kurulmuştur. İki girişi vardır. Bir tanesi 365 basamaklı merdivenin tırmanıldığı giriş diğeri de arabayla çıkılan giriştir. Tapınakta sizi Bouddhanath Tapınağı’nda olduğu gibi altın kaplama üzerine yapılan Buda’nın gözleriyle burnu karşılar. Aslında o burun bizim gördüğümüz burun değildir Budizmde. O burun bütünlüğü temsil eder. Merdivenlerden sonraki alanda Budist manastırla beraber restorantlar, oteller, alışveriş yerleri vardır. Ayrıca Kathmandu şehrinin muhteşem manzarasını da yukarıdan seyredebilirsiniz.

Swayambhunath'da maymunla şapka mücadelesi

Kathmandu’da ilk gün Swayambhunath Stupa’ya  (Maymunlar Tapınağı) gittik. Orada özellikle maymunları göreceğim için çok heyecanlıydım. Çevreyi de görmek amacıyla yürüyerek gitmeye karar verdik. Thamel’den maymunlar tapınağına yürüme mesafesi oldukça fazlaydı ancak Kathmandu’nun Thamel dışında kalan ara sokaklarını, yaşam alanlarını merak ediyordum. Uzun bir yürüyüşten sonra tapınağa vardık. Tapınağa çıkan uzun merdivenleri görünce eyvah buraya mı çıkacağız dedim. Merdivenlerin sonu yok gibiydi. Dinlene dinlene merdivenleri çıktık ve maymunları görünce bütün yorgunluğum gitti. Fotoğraf makinama sarılıp ard arda fotoğraflarını çektim.  Ama beklediğimden az maymun vardı biraz hayal kırıklığına uğradım. Rehberimiz Suman aşağıda daha fazlası var dedi. Yukarıdan Kathmandu’nun manzarasını izledik, tapınak içindeki müzeyi gezdik. Oldukça büyük bir tapınaktı ve görülecek çok şey vardı içeride. Maymunların yoğun olduğu yere geldiğimizde annelerinin kucağında o küçük buruşuk suratlı bebek maymunları görünce sevinçten çıldırdım. Şimdiye dek hiç yavru maymun görmemiştim. İri iri kahverengi gözleri vardı ve şaşkın, ürkek yüz ifadeleri. Maymunlar bir havuza atlayıp yüzüyorlardı. Onlara özel bir havuz gibiydi bu havuz. Onları daha yakından fotoğraflayabilmek için ben de havuzun kenarına indim ve orada bebek maymunları, havuzda yüzen maymunları fotoğraflamaya başladım.  Tam bu sırada yukarıdan bir yerden başımın üzerine bir maymun atladı. Hiç beklemediğim bir şeydi ve çığlığı bastım. Başımdaki şapkayı almaya çalıştı ben de elimi şapkama attım ve şapkayı alamadan üzerimden atladı. O kadar çabuk olmuştu ki her şey hangi maymundu göremedim bile.  Yukarıda maymunları izleyen kalabalık gruptan uğultu şeklinde kahkahalar yükseldi. Hepsi bana gülüyordu…

Muzlarımıza el koydular

Tapınaktan dönüşte yolda yemek için muz aldık. Muzların bir kısmını yedik kalan muzları rehberimiz Suman bir torba içinde elinde taşıyordu. Tapınağın etrafını da görmek için çevresinden dolanıyorduk. Karşımıza bir maymun çıktı ve Suman o sırada telaşlandı. Muzları vereyim mi, muzları vereyim mi diyerek telaş içinde bize baktı. Ver gitsin dedik. Muzları maymunun  önüne attı. Maymun torbadaki muzların neredeyse hepsini ağzına doldurdu ve oradan uzaklaştı. Sonra bir anne maymun sırtında yavrusu ile geldiler, Torbada kalan artıkları yediler. Biz onları izlerken, Suman eğer o torbayı vermeseydik maymunun bize saldırabileceğini anlatıyordu. Buralarda elinde muz torbasıyla dolaşmak tehlikeli olabiliyormuş.

Swotah Travel bünyesinde, çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.

Kültür gezileri, trekking, kişiye özel tur seçenekleri, Everest First Base Camp, Annapurna First Base Camp, Poon Hill ile dünyanın çatısına yolculuk yapın.